5 de març de 2025
Horari: Dimecres de 18.00 a 19.30 hores
Durada: 1,50 hores
Conferència bonificada al 100% pel CFC
Organitza: Observatori de Gènere del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya
Un any més, el Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, amb el suport de l’Observatori de Gènere i amb motiu del Dia Internacional de la Dona, organitza la Jornada “Menopausa i salut vaginal”.
La menopausa és un procés natural que es defineix com el cessament permanent de la menstruació, amb mínim un any complet sense menstruar. Durant aquest procés, el cos de la dona presenta canvis fisiològics, físics i hormonals que poden acompanyar-se de símptomes que afectaran la seva salut i qualitat de vida.
Malgrat totes les dones que arriben a la mitjana edat acaben passant per aquesta etapa de transició hormonal, aquesta situació biològica s’ha mantingut de manera discreta en un segon pla a nivell social, sanitari i científic.
La menopausa necessita visibilitat i més investigació científica per conèixer com afecta físicament, socialment i emocionalment la dona. A més és necessari un abordatge sanitari global on es promocioni la salut de la dona i un envelliment saludable.
Aquesta Jornada vol donar a conèixer algunes de la simptomatologies més freqüents de la menopausa en relació a la fisioteràpia, per tal de trencar tabús i oferir al nostre col·lectiu eines que puguin millorar la nostra pràctica clínica.
18.00 h | Inauguració |
Sra. Marlen Moreno Sra. Yolanda Castellano |
|
18.10 h |
Síndrome genitourinària en la menopausa Sra. Goretti Font |
18.45 h |
Disfunció sexual i menopausa. Sra. Mer Blanquet |
19.25 h | Torn de preguntes i cloenda |
Mer Blanquet. Experta en salut de la dona, uroginecologia i disfunció sexual. Directora de Fisiofocus Metrodora. Coordinadora i directora del Màster de Sòl Pelvià a la Universitat de Manresa i del Màster Universitari de Sòl Pelvià a la Universitat Euneiz de Vitòria. Doctoranda en Fisioteràpia. Responsable de la Unitat de Sòl Pelvià de la Clínica Sant Josep de Manresa.
Goretti Font. Fisioterapeuta i osteòpata estructural experta en salut de la dona i esport. Directora de Gabinet Mèdic Girona i creadora del projecte “The pelvic Lab”. Coordinadora i docent del Màster en Reeducació del Sòl Pelvià a la UManresa.
Yolanda Castellano. Fisioterapeuta. Responsable de l’Observatori de Gènere del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya.
Marlen Moreno. Fisioterapeuta. Tresorera de la Junta de Govern del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya i membre de la Comissió de Dones i Igualtat de l’associació Intercol·legial.
Format híbrid. Seu del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya i en línia