Comunicat del degà del Col·legi

Publicada el 25/11/2011

Benvolgudes companyes i companys,

Davant les notícies aparegudes en diversos mitjans de comunicació en referència a l'aparició d'una nova escola de Fisioteràpia a Tortosa, vull manifestar el següent:

• El Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya no ha estat informat ni ha rebut cap tipus de comunicació prèvia en referència a la creació de l'esmentada escola. Ens n'hem assabentat pels mitjans de comunicació.
  • Si el Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya hagués estat informat o consultat sobre la necessitat de la creació de més escoles de Fisioteràpia, la seva resposta hauria estat clarament 'NO'.
  • En breu comunicarem el posicionament conjunt de la Junta de Govern mitjançant una nota de premsa dirigida als mitjans de comunicació, però us avanço la meva postura personal: actualment patim una desocupació important en el nostre sector, i no és lògica la creació de noves escoles, i encara menys gestionades per entitats privades.

És cert que la nostra professió és estimada i valorada per la societat, i que moltes persones en volen formar part, però això no és argument suficient per generar una expectativa irreal amb aquelles persones que volen estudiar Fisioteràpia.

Trobo totalment desencertada la política de creació de places universitàries desordenada i no basada en paràmetres de necessitats socials. La formació en Fisioteràpia no pot ser un negoci basat exclusivament en paràmetres econòmics o de dinamització d'un territori.

Suposo que es pot dir més alt però no més clar: en aquest moment no calen més escoles de Fisioteràpia; i vull expressar públicament mitjançant aquesta comunicació la meva més rotunda indignació i disconformitat, que estic segur que és la de tots vosaltres.

Espero les vostres respostes i impressions al respecte; em comprometo a fer-les arribar una per una als organismes competents.

Manel Domingo
Degà del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya