Xerrada sobre Modulació pedagògica, a Vic

Publicada el 10/02/2012

El proper 17 de febrer, l'alberg canonge Colell de Vic (av. Olímpia, s/n) acollirà, de 19.30 h a 21.30 h, la xerrada gratuïta Modulació Pedagògica: un nou concepte en l'atenció al pacient amb DCA (Dany Cerebral Adquirit) i la seva família, que està adreçada a tots els professionals que treballin amb persones amb greus discapacitats. Conduïrà la conferència la Sra. Anna Esclusa, pedagoga, formadora d'Estimulació Basal®, terapeuta Affolter i practitioner PNL, que actualment col·labora amb l'Hospital Aspeyo St. Cugat i amb la UEN (Unitat d'Estimulació Neurològica) desenvolupant el concepte de la Modulació Pedagògica amb persones amb DCA i les seves famílies i provant-ne les seves implicacions dins l'equip interdisciplinari.

La Modulació Pedagògica és un concepte de recent creació que es defineix com un "procés presencial que pretén facilitar la comunicació entre persones amb greus discapacitats i els seus familiars, estructurant moments de la seva relació quotidiana com a situacions d'aprenentatge". Actualment es desenvolupa en l'àmbit del DCA amb adults i és en aquest àmbit en el qual se centrarà la xerrada. Malgrat tot, i amb les adaptacions que puguin ser necessàries, el concepte pot ser d'utilitat en discapacitat intel·lectual, salut mental, infantil, geriatria...

El DCA afecta la família en el seu conjunt, però els processos de rehabilitació/reeducació se centren, bàsicament, en l'afectat directe. Si bé és cert que a la família se li sol oferir suport emocional i social (psicològic, treball social, grups d'autoajuda...) també ho és que s'espera que "col·labori" en la rehabilitació, és a dir, que exerceixi un rol de coterapeuta aplicant les propostes dels professionals, seguint els seus consells... Si aquest rol no neix espontàniament, poden aparèixer tensions entre els professionals i família, atès que se la pot percebre com a poc participativa.

A la xerrada sobre Modulació Pedagògica s'abordarà què pot significar col·laborar i què pot suposar per a la dinàmica familiar. El reajustament familiar que ha de produir-se quan un membre pateix un DCA implica nous aprenentatges i sabem que aprendre és un procés força complex. S'exposaran alguns dels procediments emprats en Modulació Pedagògica per afavorir els aprenentatges família–afectat directe, i es proposaran idees per tal que els diferents professionals puguin tenir una relació més creativa i adequada amb les famílies. S'exposaran també les implicacions del perfil del modulador pedagògic dins l'equip interdisciplinari i es mostraran vídeos sobre la tasca de Modulació Pedagògica.

Departament de Comunicació
Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya
C/ Segle XX, 78 – 08032 Barcelona
Tel. 93 207 50 29 / Fax. 93 207 70 22
www.fisioterapeutes.cat/comunicacio

Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes la nostra política de cookies.×