Calendari

14 de maig de 2022

Horari: dissabte de 9.00 h a 13.15 h

Durada: 4,00 hores

Informació general

Dirigit a: Fisioterapeutes col·legiats/des

Seminari bonificat al 100% pel CFC

Organitza: Grups de Interès del Maresme del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya

Lloc de realització

Aula TCM-100, 1a planta del TCM1 del Parc TecnoCampus Mataró-Maresme. Av. Ernest Lluch, 32 | 08302 Mataró

Programa

PRESENTACIÓ

A través d’aquesta activitat formativa adquirirem i millorarem les habilitats dels fisioterapeutes en la comunicació amb el pacient a través d’un treball en:

  • La creativitat i l’estímul: sortir de l’entorn i els hàbits coneguts i experimentar amb accions i sensacions noves, obre les capacitats i allibera el potencial.

  • El coneixement: prèviament, per contextualitzar. A posteriori: per reflexionar i fer un pont integrador entre l’experiència viscuda i la meva vida professional i personal.

    • En aquest sentit, proporcionarem un breu marc teòric que legitimi l’ús de les tècniques o recursos proposats, amb la finalitat d’entendre millor l’aplicació i conèixer l’origen.

  • La relació i l’emoció: està demostrat que l’aprenentatge tenyit d’una emoció perdura més efectivament i intensa en el temps.

  • El cos: perquè els pensaments, les emocions, les accions succeeixen en el cos. S’ha de donar un espai propi a la nostra part corporal, per tal que detecti les capacitats pròpies i les adquirides.

  • La creativitat i l’estímul: sortir de l’entorn i els hàbits coneguts i experimentar amb accions i sensacions noves, obre les capacitats i allibera el potencial.

 

OBJECTIUS

Els alumnes que realitzin el curs podran adquirir i millorar les habilitats comunicatives entre fisioterapeuta i pacient.

Objectiu específics:

  • Reconèixer les resistències del pacient.

  • Detectar i saber gestionar les dificultats a l'adherència al tractament.

  • Conèixer noves eines per obrir possibilitats.

  • Conèixer el marc de la PNL i el coaching com a porta d’entrada a les metodologies que els hi són pròpies.

 

TEMARI

  • Models conceptuals en què ens fonamentem:

  • Teoria de la comunicació. Habilitats comunicatives

  • Coaching

  • Programació Neurolingüística (PNL)

  • Propostes de treball per a una millor comunicació fisio-client (per a una millora dels resultats):

  • Escolta activa com a eina per captar les necessitats del client

  • Comunicació verbal i no verbal: què fer des de cada una d’elles per arribar al client

  • Preguntes ‘aniquiladores’ vs preguntes ‘possibilitadores’

  • Empatia:

  • Més enllà de posar-se en el lloc de l’altre

  • Empatia des de la CV (Comunicació Verbal), CNV (Comunicació No Verbal) i Empatia profunda

  • Empatia en 3 passes

  • Com millorar l’adherència als exercicis:

  • Motivació i autoresponsabilitat

  • Confiança – col·laboració: fisio i client com un equip (el model de les 3 Cs)

  • Criteris per a una bona formulació d’objectius

  • Acompanyar en canvi d’hàbits

  • Tancament
    • Pla d’acció individual

Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes la nostra política de cookies.×